Bölümümüz, Gümüşhane Devlet Hastanesi Hasta İletişim Birimi ile dış paydaş toplantısı gerçekleştirmiştir. Toplantıya Sosyal Hizmet Bölüm Başkanı Dr. Öğr. Üyesi Tuğba Türkkan ve Bölüm akademisyenlerinden Dr. Öğr. Üyesi Alev Akbal, Dr. Öğr. Üyesi Artum Dinç ve Dr. Öğr. Üyesi Fevziye Bekar katılım sağlamıştır.14.07.2025 tarihinde saat 14.00'te gerçekleşen toplantıda aşağıdaki konular ele alınmıştır:
1) Alan ile ilgili Gümüşhane ilindeki tüm paydaşlar ile söyleşi ve panel gibi bilgilendirici etkinliklerin düzenlenmesi ve bu etkinliklerin Tıbbi Sosyal Hizmet, Adli Sosyal Hizmet vb. uygulama alanlarına ayrılarak yürütülmesi tartışılmıştır.
2) Sosyal etkinliklerin hangi ders ve kapsamda yapılacağının ilerleyen süreçte bölüm akademisyenleri ile birlikte görüşülerek belirlenmesi ve paydaşların bu konu hakkında bilgilendirilmesi gerekliliği değerlendirilmiştir.
3) Öğrencilerin mesleki uygulama derslerine dayalı olarak rapor yazma niteliklerinin geliştirilmesi için adımlar atılması gerekliliği dile getirilmiştir. Hatalı rapor yazmanın sonuçları ve yaptırımları hakkında öğrencilerin bilgilendirilmesi, mesleki uygulama derslerinin niteliğinin artırılmasına yönelik eğitim süreçlerinin geliştirilmesi ve vaka çalışmalarında dikkat edilmesi gereken hususların anlatılması gerekliliği ifade edilmiştir. Etkili iletişim, kurumsal yapılar ve bu yapılara uygun nitelikli personel olunması gereklilikleri görüşülmüştür.
4) Bitirme Projesi dersinin üçüncü sınıfta yer almasının öğrenciler için daha faydalı olacağı önerisi, görüşülen uzman tarafından dile getirilmiştir. Bu konuya ilişkin atılan yeni adımlar ve düzenlemeler hakkında bilgilendirme yapılmıştır. Öğrencilerin proje temelli geliştirilmesine dayalı yürütülen planlamalar hakkında bilgi iletilmiştir.
5) Bireylerle Sosyal Hizmet dersinin "Toplumla Sosyal Hizmet" şeklinde ilerlemesi öneri olarak iletilmiştir. Bu hususta, önerinin ders içeriklerinde nasıl yürütüldüğü hakkında karşı kuruma bilgi verilmiştir.
6) Ortak projelerin geliştirilmesi hususu görüşülmüştür.
7) Mesleki uygulama derslerinde eğitime giden öğrenci sayısının ve niteliğinin nasıl artırılacağı hususunda öneriler alınmış ve karşılıklı görüşler iletilmiştir.